راهنمای لپ تاپ

لپ تاپ استوک چیست ؟ + مزایا و معایب

نکاتی مهم در مورد خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک چیست ؟ جمله ای که امروزه خیلی شنیده میشود و اگر به بازار بروید و قصد خرید لپ تاپ را داشته باشید میبینید که لپ تاپ های استوک نسبت به لپ تاپ های جدید فروش بالایی را دارند که این فروش بالا به قیمت مناسب این لپ تاپ ها نسبت به لپ تاپ های جدید و بروز برمیگردد و اینکه میتوانید با هزینه کم صاحب یک دستگاه با امکانات و سخت افزار مناسب شوید ، ما قصد داریم در این مقاله برای شما عزیزان مفهوم جمله لپ تاپ استوک را بیان کنیم و با مزایا و معایب استفاده و خرید از لپ تاپ های استوک آشنا شویم خوشحال میشویم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

لپ تاپ استوک چیست ؟

شاید تا کنون نام لپ تاپ استوک را شنیده باشید به طور کلی لپ تاپ های استوک به دستگاهایی گفته میشود که دست دوم و یا کارکرده گفته میشود که حداقل یک الی چندین بار مورد استفاده قرار گرفته باشد ، این نوع دستگاه ها بدلیل اینکه قبلا توسط شخصی دیگر مورد استفاده قرار گرفته است قیمت پایین تری هم نسبت به لپ تاپ های جدید و پلمپ شده دارد.

شما اگر لپ تاپی را از فروشگاه های آنلاین خریداری کرده باشید و آن را پس از بررسی و روشن کردن مرجوع کنید این کالا به عنوان یک لپ تاپ کارکرذه و استوک در کشور ما شناخته میشود ، که در رده ها و گرید بندی های مختلفی قرار میگیرد و ما در ادامه این مقاله به گرید بندی های لپ تاپ های استوک هم میپردازیم تا اطلاعات بهتری نیز از این طبقه بندی لپ تاپ های استوک داشته باشید.

البته باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که در رده بندی که با آن گرید بندی هم گفته میشود قیمت های متفاوت است به طور مثال یک لپ تاپی که در گرید بندی A قرار میگیرد قیمت بالاتری نسبت به لپ تاپ استوکی که در رده B قرار میگیرد دارد ، پس با این حال شما میتوانید با توجه به بودجه ای دارید لپ تا با عملکرد و رده بندی مختلف را خریداری کنید.

مزایای لپ تاپ استوک چیست ؟

در این بخش قصد داریم تا به برخی از مزایا لپ تاپ های استوک اشاره کنیم ، همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم لپ تاپ های استوک به دستگاهی گفته میشود که حداقل یک بار استفاده شده است یا اینکه توسط مشتریان یک فروشگاه آنلاین مرجوع شده است پس هیچ تفاوتی در قطعات این دستگاه ها با نسخه های آکبند و پلمپ شده ندارند و شما میتوانید بسته به بودجه ایی که دارید لپ تاپ مورد نظر خودتون را خریداری کنید اما درمزیای لپ تاپ استوک

ادامه به چند مورد از مزایای لپ تاپ های استئرک خواهیم پرداخت :

  1. داشتن قدرت خرید بیشتر
  2. تنوع زیاد در خرید
  3. قیمت مناسب
  4. سخت افزار مناسب

معایب لپ تاپ استوک چیست ؟

لپ تاپ های استوک در کنار تمام مزیت هایی که در بالا به آن اشاره کردیم برخی معایب هم ممکن است داشته باشند که باید قبل از خرید این نوع از لپ تاپ ها آن ها را بدانید و تصمیم گیری کنید که در ادامه به برخی از معایب دستگاه های استوک خواهیم پرداخت:

  1. ممکن است گارانتی نداشته باشند
  2. داشتن خط و خش در برخی از مدل ها
  3. ممکن است در برخی از گرید بندی های پایین مشکلات سخت افزاری هم داشته باشند که  باید حتما قبل خرید بررسی کامل داشته باشید.

گرید بندی لپ تاپ استوک به چه معناست؟

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم لپ تاپ های استوک ممکن است برد بندی های مختلفی را داشته باشند که شما می توانید بسته به بودجه که داری هر نوع از این دسته لپ تاپ هایی که در گرید های مختلف انجام میشوند را انتخاب کنید و لپتاپ مورد نظر خود را خریداری کنید ، ما قصد داریم در ادامه به برخی از این گرید ها اشاره کنیم که بیشتر فروش می رود و تقاضای بیشتری برای این نوع لپ تاپ ها وجود دارد.

گرید لپ تاپ استوک چیست؟

گرید لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ های استوک گرید A

گرید a به دستگاه هایی که گفته می شود که هیچ خط و خشی ندارند و از آن دسته دستگاهی هستند که توسط مشتریانی فروشگاه های آنلاین مرجوع شده‌اند و استفاده خاصی این دستگاه نشده است ، می توان گفت این دستگاه بهترین انتخاب شما در بین لپ تاپ های استوک به شمار می‌آید چرا که شما می توانید با هزینه خیلی کم نسبت به لپ تاپ های آکبند و نوع این دستگاه ها را خریداری کنید چرا که هیچ تفاوتی بین سخت افزار این دستگاه ها با لپ تاپ های جدید وجود ندارد فقط به این دلیل که یک بار باز شده و روشن شده اند استوک نامیده شده است.

لپ تاپ های استوک گرید B

لپ تاپ هایی که در دسته گرید B  قرار می گیرند ممکن است خط و خش هایی را داشته باشند و یا اینکه از این دستگاه ها به مدت یک هفته یا یک ماه استفاده شده باشد که به مراتب قیمت پایین تری نسبت به دستگاه هایی که با گرید A هستند دارند این دستگاه به آن دسته افرادی پیشنهاد می شود که خط و خش زیاد برایشان مهم نباشدو بخواهند فقط از سخت افزاری آن استفاده کند ،  اما باید مورد توجه داشته باشید که تمامی دستگاه هایی که در گرید B قرار دارند دارای خط و خش نیستند و برخی از آنها بسیار تمیز هستند.

نکاتی مهم در مورد خرید لپ تاپ استوک

همانطور که می دانید چرا باید برای خرید هر دستگاهی که نیاز دارید باید قبل آن مشاوره های مختلف و بررسی هایی را انجام بدید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید ، اما اگر قصد دارید که یک لپ تاپ استوک خریداری کنید باید به برخی از مواردی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم توجه داشته باشید که بتوانید بهترین دستگاه را با هیچ گونه عیب و نقصی را خریداری کنید.

  • بدنه دستگاه را بررسی کنید.
  • سخت افزار دستگاه را بررسی کنید.
  • تست مانیتور انجام دهید
  • پورت های دستگاه را بررسی کنید.
  • کیبورد و تاچ لپ تاپ را چک کنید.
  • باتری را مورد بررسی قرار دهید.

مقالات دیگر : بهترین تبلت های ویندوزی از چه برندی هستند؟

جمع بندی

ما در این مقاله قصد داریم تا برای شما عزیزان مفهوم اینکه لپ تاپ های استوک چیست را بیان کنیم ، شما عزیزان می توانید در هنگام خرید لپ تاپ های کارکرده و استوک بهترین انتخاب را داشته باشید اگر سوال و نظری را در رابطه با این مقاله دارید خوشحال میشیم که در بخش کامنت ها برای من ارسال کنید تا به آن پاسخ داده شود با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.