کنسول بازی nintendo ds

  • پردازش‌گر اصلی: Arm 946 E-S 67MHz
  • پردازشگر گرافیکی: ۲D/۳D با فرکانس ۶۴ مگاهرتز

  • حافظه‌ی اصلی: 4 مگابایتی
  • رم داخلی: 64 کیلوبایتی
  • باطری : ۱۰۰۰mAh لیتیوم قابل شارژ با شارژ دهی تا ۴ ساعت
شناسه محصول: 3831 دسته:
برند: nitido

NDS از دیگر کنسول‌های بازی‌ای‌ ست که در این‌جا معرفی می‌شود.

این دستگاه ابعادی با اندازه‌های 148×85×29 میلی‌متر دارد. وزن آن نیز با در نظر گرفتن باتری و قلم مخصوص دستگاه تقریبا برابر است با 275 گرم.

طراحی کنسول بازی نینتندو مدل DS

از نظر گرافیکی نسبت به کنسول دستی پیشین این شرکت ـ GBA ـ به شکل بسیار پیشرفته‌تری صورت گرفته است. در این‌ جا باید خاطر نشان کنیم هدف از ساختن این کنسول تنها بالا بردن قدرت گرافیکی یک دستگاه بازی نیست، بلکه تمام تلاش این شرکت بر این بوده تا روش بازی کردن با کنسول‌ها را که برای سال‌ها به شکلی یک‌نواخت و بدون تغییر باقی مانده، تغییر دهد. نکته‌ی جالب توجه این است که اتفاقا خود شرکت نیتندو از اولین شرکت‌هایی ست که این روش را رایج کرده بود. کنسول بازی نینتندو مدل DS از دو نمایش‌گر LCD سه اینچی 192×256 پیکسلی بهره می‌برد که به صورت عمودی در کنار هم قرار گرفته‌اند. شایان ذکر است صفحه نمایش پایینی کنسول یک نمایش‌گر لمسی ست. به کمک این دو صفحه نمایش می‌توانید بازی در حال اجرا را به طور هم‌زمان و از دو زاویه‌ی کاملا متفاوت مشاهده کنید. نکته‌ی دیگر این‌که در جریان بازی، تنها یکی از این دو تصویری که می‌بینید به صورت سه بعدی خواهد بود. به دلیل محدودیت در پردازش، این کنسول نمی‌تواند به طور هم‌زمان از دو زاویه‌ی کاملا متفاوت، گرافیک‌های سه بعدی از یک بازی را ارائه کند. در نتیجه در طول اجرای بازی، معمولا فقط یکی از صفحه نمایش‌ها گرافیک‌های دو بعدی مربوط به بازی را نشان می‌دهد.

کنسول بازی nintendo ds

مشخصه‌های فنی کنسول بازی نینتندو مدل DS

از دو پردازنده بهره می‌برد. یکی از این پردازنده‌ها از نوع ARM9 می‌‌باشد و با سرعت 67 مگاهرتز کار می‌کند. پردازنده‌ی دیگر نیز از نوع ARM7 است و با سرعت 33 مگاهرتز کار می‌کند. حافظه‌ی اصلی این کنسول نیز یک حافظه‌ی 4 گیگابایتی است. به گفته‌ی شرکت نینتندو این کنسول در طول بازی توانایی پردازش 120.000 چند ضلعی در ثانیه را دارد. البته، با توجه به خصوصیات سخت‌افزاری این کنسول، پیشینه‌ی شرکت نینتندو که هم‌واره در ارایه‌ی مشخصات فنی محتاط عمل می‌کند، و به اعتقاد کارشناسان، این عدد هنگام ساخت بازی به راحتی تا 150.000 هزار چندضلعی در ثانیه افزایش خواهد یافت (به عنوان مثال به گفته شرکت نینتندو کنسول خانگی Game Cube توانایی پردازش 6 تا 12 میلیون چند ضلعی در ثانیه را در طول اجرای بازی داراست. حال آن که در بازی‌‌های ساخته شده برای این کنسول نشان می‌دهد که این مقدار در واقع بین 20 تا 30 میلیون چندضلعی در ثانیه است). به این ترتیب، و با توجه به صفحه نمایش کنسول می‌توانید گرافیک‌های نسبتا بالایی را مشاهده کنید.

نینتندو مدل DS به اسپیکرهای کارآمدی مجهز شده است. البته می‌توانید با هدفون نیز کار کنید. یک میکروفون نیز ارائه شده که امکاناتی از نظیر Voice Chat را میسر می‌کند. هم‌چنین، با استفاده از سیستم تشخیص صدای این کنسول امکان ساخت بازی‌هایی فراهم شده که شخصیت‌های آن را بتوان به صورت کلامی و با استفاده از همان میکروفون کنترل کرد. برای بازی‌های چند نفره دو قابلیت در نظر گرفته شده است: یکی Wireless LAN برای مسافت‌های کوتاه و دیگری قابلیت WiFi برای بازی اینترنتی در سراسر دنیا. بازی‌های DS بر روی کارتریج‌های کوچک 128 مگابایتی عرضه می‌شوند که این کارتریج‌ها با داشتن مقداری RAM این اجازه را به شما می‌دهند که بازی‌هایتان را بدون نیاز به کارت حافظه ذخیره کنید.

کنسول بازی nintendo ds

تنوع بازی‌ها علاوه بر بازی‌های مخصوص نینتندو DS، این کنسول قادر به اجرای بازی‌های GBA نیز هست. از دیگر ویژگی‌های جالب DS می‌توان به بازی کردن به صورت چند نفره، تنها با یک کاتریج اشاره کرد. این بدان معنی ست که شما و دوستانتان که کنسول بازی DS دارند می‌توانید به صورت هم‌زمان و چند نفره، با دیگر دوستانتان بازی‌های چند نفره را بازی کنید. اطلاعات مورد نیاز این کار نیز با استفاده از قابلیت به اشتراک‌گذاری بی‌سیم (Wireless Sharing) از کارتریج کنسول DS شما به سایر کنسول‌های DS به اشتراک گذاشته می‌شود. باتری‌های این کنسول از باتری‌های شارژی هستند. شارژ کامل این باتری‌ها حدودا 4 ساعت زمان می‌برد. توجه داشته باشید که با یک بار شارژ کامل باتری، می‌توانید دست کم 10 ساعت با کنسول خود بازی کنید. البته، این مدت زمان به نوع بازی و تنظیمات دستگاه و بازی شما بسته‌گی دارد. کنسول نینتندو مدل DS به دکمه‌هایی مجهز شده است. این دکمه‌ها عبارت‌اند از: دکمه‌های A، B، X و دکمه‌ی Y. دو دکمه‌ی دیگر با نام‌های R و L نیز در نظر گرفته شده است.

هم‌چنین، دکمه‌هایی نیز برای انتخاب (Select )و شروع ((Start ارائه شده است. بدون شک مهم‌ترین ویژگی کنسول DS همان خصوصیت صفحه‌ نمایش پایینی آن است که به صورت لمسی طراحی شده. این ویژگی نه تنها به شرکت نینتندو در رسیدن به مقصود آن ـ یعنی تغییر دادن روش سنتی بازی کردن با دسته ـ کمک خواهد کرد، بلکه لحظات لذت‌بخشی را نیز برای بازیکنان فراهم می‌کند. در عین حال، بازی‌های سبک اول شخصFPS بر روی این کنسول بسیار راحت‌تر از دیگر کنسول‌های دستی و خانگی اجرا می‌شوند و از نظر کنترل نیز شباهت زیادی به موس کامپیوتر دارد.

به همراه کنسول بازی DS نرم‌افزارPictochat ارائه شده است. این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد به صورت بی‌سیم با افراد دیگری که حداکثر در فاصله‌ی 30 متری شما هستند چت اینترنتی داشته باشید. این امکان با استفاده از قلم مخصوص و صفحه نمایش پایینی نیز امکان‌پذیر است. به این صورت که شما می‌توانید نوشته‌ها و حتی شکل‌ها و تصویرهایی را که با قلم مخصوص بر روی صفحه نمایش پایینی کشیده‌اید به کنسول‌های DS دیگری که در محدوده‌ی 30 متری شما قرار دارند انتقال دهید یا آن‌که نوشته‌های دیگران را دریافت کنید. البته Pictochat به صورت مستقل عمل می‌کند و نمی‌توانید هنگام بازی از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ها

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “کنسول بازی nintendo ds” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قیمت
طراحی ظاهری
وزن
مشخصات فنی

تمام مشخصات

نوع کنسول

اسلیم

تعداد دسته

1 عدد

وزن

۲۸۰ گرم

ابعاد

۲۱ , ۵×۷۳.۹×۱۳۳ میلیمتر

پردازشگر CPU

ARM۹۴۶E-S – ۳۲-bit RISC

پردازشگر گرافیک GPU

۲D/۳D با فرکانس ۶۴ مگاهرتز

سال ساخت

2006

خروجی تصویر

LCD دوگانه 3.12 اینچ با رزولوشن 256×192 پیکسل و امکان نمایش 262 هزار رنگ

هارد دیسک

دارد

ظرفیت هارد دیسک

۴ مگابایت SRAM

بلوتوث

ندارد

گرید(کارکرد)

شبکه بی سیم Wi-Fi

دارد

پورت شبکه Ethernet

ندارد

درایو نوری

ندارد

برند

nitido

رنگ

ابی , سفید

تعداد پورت USB 2.0

0