کنسول بازی xbox one s

  • ظرفیت هارد دیسک: ۱ ترابایت
  • امکانات ظاهری: دسته بی سیم
  • خروجی تصویر: HDMI با پشتیبانی از فرمت‌های ۴K و HDR
  • پردازشگر گرافیکی GPU: پردازنده‌ی گرافیکی AMD با پشتیبانی از DirectX ۱۲
  • پردازشگر اصلی CPU: پردازنده‌ی هشت هسته‌ای AMD Jaguar
  • وزن: ۲۹۰۰ گرم
  • تعداد دسته بازی:یک عدد
شناسه محصول: 3820 دسته:
برند: MICROSOFT

برسی مشخصات xbox one s

پیش از اینکه محصول مذکور را از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دهیم، خالی از لطف نیست که نگاهی به مشخصات ایکس باکس وان اس داشته باشیم. این کنسول بازی تقریبا 7 سال پیش، در تاریخ 12 مرداد 1395 روانه بازار شد که به بهترین سخت‌افزار زمان خود مجهز بود. Xbox One S از پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای AMD با فرکانس 1.75 گیگاهرتز بهره می‌برد.

در کنار پردازنده اصلی، شاهد پردازنده گرافیکی AMD با فرکانس 914 مگاهرتز هستیم. سخت‌افزار این کنسول بازی با 8 گیگابایت رم از نوع DDR3 و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی کامل می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید، کنسول‌های بازی صفحه ‌نمایش ندارند و کاربران می‌توانند کنسول خود را به مانیتور یا تلوزیون وصل کنند. جهت بازی با کنسول ایکس باکس وان اس بهتر است از نمایشگری با کیفیت 4K استفاده کنید تا از حداکثر پتانسیل کنسول بهره‌مند شوید. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که با خرید تجهیزات کنسول می‌توانید تجربه بهتری هنگام گیمینگ داشته باشید.

از جمله تجهیزاتی که می‌توانید برای کنسول ایکس باکس وان اس تهیه کنید، می‌توان به کیبورد مخصوص چت، کینکت، هدست استریو و تیونر تلوزیون اشاره کرد. اگر قصد خرید کنسول خانگی را دارید و تمایلی به خرید ایکس باکس وان ندارید،‌ بررسی مشخصات ایکس باکس وان اس را از دست ندهید.

طراحی کنسول ایکس باکس وان اس

طراحی و ساختار کنسول یکی از ملاک‌های اصلی گیمرها هنگام خرید یک کنسول جدید است. البته سخت‌افزار دستگاه، برند سازنده کنسول و رابط‌ کاربری آن اهمیت بیشتری نسبت به طراحی دارد، اما ظاهر زیبا در انتخاب کاربران بی‌تاثیر نخواهد بود.

کنسول اصلی مایکروسافت در نسل هشتم، Xbox One بود که با توجه به ابعاد بزرگ و منبع تغذیه خارجی، می‌توان گفت که طراحی جذابی نداشت. از جمله مهم‌ترین تغییرات ایکس باکس وان اس نسبت به نسخه اصلی این کنسول، بهبود طراحی و کوچک شدن ابعاد آن بود.

در مشخصات ایکس باکس وان اس ذکر شده که این محصول در ابعاد 6.5×23×29.5 سانتی‌متر طراحی شده است. Xbox One S با وزن 2.9 کیلوگرم، به عنوان سبک‌ترین مدل ایکس باکس وان شناخته می‌شود. دکمه پاور و خروج دیسک در کنسول ایکس باکس وان اس به صورت فیزیکی طراحی شده‌ و خروجی USB 3.0 و کلیدی که جهت سینک کردن کنترلر مورد استفاده قرار می‌گیرد، به قسمت جلوی کنسول منتقل شده است.

ایکس باکس وان پورت کینکت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ این در حالی‌است که پورت کینکت از مدل وان اس حذف شده است. بنابراین در قسمت پشت دستگاه، شاهد HDMI In، HDMI Out، USB و اترنت هستیم. البته پشتیبانی نکردن از پورت کینکت به این معنی نیست که کاربران ایکس باکس وان اس نمی‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند.

کنسول بازی xbox one s

اگر می‌خواهید از کینکت استفاده کنید، باید آداپتور آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. در مجموع، می‌توان گفت که ایکس باکس وان اس از نظر طراحی یکی از بهترین کنسول‌های تاریخ است و ابعاد کوچک، ظاهر شیک و وزن کم، این کنسول را به یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های نسل هشتم تبدیل کرده‌اند.

در ادامه بررسی مشخصات ایکس باکس وان اس باید به طراحی فوق‌العاده دسته‌های آن اشاره کنیم. همان‌طور که می‌دانید، برای بازی در کنسول‌ها به کنترلر نیاز دارید و طراحی مناسب کنترلر تاثیر مستقیم در تجربه بازی دارد. کنترلرهای کنسول‌های ایکس باکس از نظر طراحی فوق‌العاده هستند و می‌توان گفت که طراحی آن‌ها، نسبت به دسته‌های کنسول بازی شرکت سونی (PS) بهتر است.

به‌لطف طراحی عالی کنترلرهای ایکس باکس می‌توانید در بازی‌های مختلف، بهترین عملکرد را داشته باشید. همچنین، ایکس باکس وان اس از کنترلر Xbox One پشتیبانی می‌کند و اگر در حال‌ حاضر کنترلر ایکس وان دارید، نیازی نیست که کنترلر مخصوص وان اس را خریداری کنید.

عملکرد Xbox One S

مهم‌ترین بخش در بررسی مشخصات ایکس باکس وان اس ارزیابی سخت‌افزار و عملکرد آن است. این دستگاه به خوبی می‌تواند عناوین گیمینگ نسل 8 را اجرا کند، اما سوال اصلی برای کاربران Xbox One این است که آیا نسخه وان اس، به عنوان یک مدل بهبود یافته از کنسول نسل هشت مایکروسافت می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت بهتری اجرا کند یا خیر؟

همان‌طور که پیش از این گفتیم، ایکس باکس وان اس از نظر قدرت پردازش نیز نسبت به مدل قبلی بهبود یافته است؛ اما این بهبود به حدی چشم‌گیر نیست که باعث شود جلوه‌های بصری بازی‌ها در ایکس باکس وان اس نسبت به ایکس باکس وان چشم‌نوازتر باشند.

مهم‌ترین ویژگی‌های Xbox One S به طراحی و ظاهر کنسول مربوط می‌شوند؛ اما این به معنای ضعیف بودن کنسول نیست. ایکس باکس وان اس، کاربرانی را که به سخت‌افزار و قدرت پردازش اهمیت می‌دهند، از خود نا امید نمی‌کند. کنسول‌ها صرفا برای اجرای عناوین گیمینگ مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و با این دستگاه‌ها می‌توانید به اپلیکیشن‌هایی مانند هولو یا نتفلیکس هم دسترسی داشته باشید.

به همین جهت می‌توان گفت که پخش فیلم با کیفیت 4K و نریخ فریم 60fps می‌تواند یکی از قابلیت‌های جذاب ایکس باکس وان اس باشد. قدرت پردازش این کنسول نسبت به نسخه معمولی ایکس باکس وان کمی افزایش یافته که به‌لطف این پیشرفت جزئی، بازی‌هایی که از HDR پشتیبانی می‌کنند، با رنگ‌های اشباع شده اجرا می‌شوند.

علاوه‌بر طراحی و قدرت پردازش، هنگام خرید کنسول خانگی باید به ظرفیت هارد آن نیز توجه کنید. بازی‌های جدید معمولا به ۱۰۰ گیگابایت حافظه نیاز دارند؛ بنابراین، هاردهای ۵۰۰ گیگابایتی نمی‌توانند پاسخگوی نیاز گیمرها باشند. محصول مذکور در سه نسخه با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت به فروش می‌رسد.

کنسول بازی xbox one s

البته قیمت این مدل‌ها یکسان نیست و در صورتی که می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، مدل ۵۰۰ گیگابایتی بهترین انتخاب است. البته بهترین انتخاب برای اکثر گیمرها، نسخه ۱ ترابایتی است؛ چرا که علاوه‌بر ارزش خرید بالا، فضای ذخیره‌سازی قابل قبولی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

سخت‌افزار Xbox One S با 8 گیگابایت رم از نوع DDR3، پردازنده گرافیکی AMD تنظیم شده در 914MHz و پردازنده مرکزی AMD با فرکانس 1.75 گیگاهرتز کامل می‌شود. توان پردازش Xbox One S 1.8 ترافلاپس است، به این معنی که در هر ثانیه می‌تواند 1.8 میلیارد محاسبه اعشاری را انجام دهد. جمع‌بندی

در این مطلب مشخصات ایکس باکس وان اس را با شما به اشتراک گذاشتیم و این کنسول بازی را از جنبه‌های مختلف ارزیابی کردیم. همان‌طور که گفتیم، ایکس باکس وان اس یک مدل بهبود یافته از ایکس باکس وان است که از نظر طراحی و قدرت پردازش، بهتر از کنسول Xbox One عمل می‌کند.

همچنین باید این موضوع را در نظر داشته باشید که قیمت ایکس باکس وان و مدل وان اس تفاوت چندانی ندارد و به همین دلیل، می‌توان گفت خرید ایکس باکس وان برای کاربرانی که می‌خواهند یک کنسول بازی نسل هشت تهیه کنند، چندان منطقی نیست.

کنسول نسل هشت مایکروسافت در سه مدل Xbox One، Xbox One S و Xbox One X عرضه شد. قدرتمندترین مدل این کنسول بازی، یعنی ایکس باکس وان ایکس از نظر قدرت پردازش بهبود چشمگیری داشت. اگر نمایشگر شما از کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند، Xbox One X قدرتمندترین کنسول نسل 8 است که می‌توانید خریداری کنید.

بازی‎های پیش‎فرض

از آنجایی که کنسول Xbox One S All-Digital  درایو نوری ندارد، شما نمی‎توانید از دیسک‎های فیزیکی استفاده کنید. پس چه گزینه‎هایی وجود دارد؟ در ابتدا باید بگوییم که در این کنسول، بازی های Sea of Thieves, Forza Horizon 3 و Minecraft به صورت پیش‌فرض بر روی هارد دیسک داخلی آن ذخیره شده اند که به صورت رایگان در اختیار گیمرها قرار می گیرد. هرچند که شرکت مایکروسافت می‎توانست بازی‎های جدیدتری را با این کنسول ارائه دهد. برای مثال Forza Horizon 4 را به جای نسخه سوم این بازی می‏توانست به صورت پیش‎فرض در کنسول قرار دهد. از این سه بازی که بگذریم، کاربران می‎توانند نسخه‎های دیجیتال بسیاری از بازی‎های Xbox را در Microsoft Store خریداری نمایند و یا از Xbox Game Pass بازی‎های را دانلود نمایند.

با استفاده از قابلیت Pre-Install می‌توانید بازی‎های جدید را از قبل نصب کنید تا در زمان لانچ آن‎ها بتوانید به بازی کردن بپردازید.

عناوین بازی‎های آفلاین که به انتخاب مشتری روی این کنسول قابل نصب هستند، عبارتند از:Fifa 19 ، Pes 19 ، Ace Combat 7 ، Dirt4 ، Forza Horizon 4 Crash Bandicoot، Forza Motorsport7 و Cuphead.

کنسول بازی xbox one s

دسته‌های بازی

دسته بازی استفاده شده در دستگاه، همان کنترل دوست داشتنی و همیشگی ایکس باکس وان به رنگ سفید است که از منبع تغذیه باتری قلمی استفاده کرده است. این گیم‎پد تا حدود 8 ساعت کارایی را با 2 عدد باتری قلمی ارائه می کند

دیدگاه‌ها

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “کنسول بازی xbox one s” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قیمت
طراحی ظاهری
وزن
مشخصات فنی

تمام مشخصات

نوع کنسول

اسلیم

تعداد دسته

1 عدد

وزن

2900گرم

ابعاد

۳۵۰*۲۰۰*۵۰ سانتی‌متر

پردازشگر CPU

پردازنده 8 هسته‌ای AMD‌ با‌ هسته‌های سفارشی Jaguar و فرکانس 1.75 گیگاهرتز

پردازشگر گرافیک GPU

پردازنده گرافیکی یکپارچه شده AMD با فرکانس 914 مگاهرتز و پشتیبانی از دایرکت ایکس 12

سال ساخت

2019

خروجی صدا

صدای دالبی اتمس و DTS فراگیر 7.1 کانال

هارد دیسک

دارد

ظرفیت هارد دیسک

1 ترابایت

بلوتوث

دارد

گرید(کارکرد)

شبکه بی سیم Wi-Fi

دارد

پورت شبکه Ethernet

دارد

درایو نوری

Blu-ray/DVD-ROM

برند

MICROSOFT

رنگ

سفید

تعداد پورت USB 2.0

3