کنسول بازی xbox one x

  • پهنای باند: ۳۲۶ گیگابایت در ثانیه
  • پردازشگر مرکزیcpu: پردازنده دارای 8 هسته‌ AMD‌ سفارشی جگوار دارای فرکانس 2.3 گیگاهرتز
  • پردازشگر گرافیکی GPU: استفاده از معماری پولاریس AMD دارای فرکانس کاری 1172 مگاهرتز _قابلیت پشتیبانی دایرکت ایکس 12
  • حافظه RAM: 12 گیگابایت GDDR5
  • ظرفیت هارد دیسک : یک ترابایت
  • خروجی تصویر:4 k HDR
شناسه محصول: 3810 دسته:
برند: MICROSOFT

Xbox One X در نمایشگاه E3 سال 2017 رونمایی شد. این کنسول تفاوت‌های رضایت‌بخشی از نظر سخت‌افزاری و ظاهری با مدل قبلی خود دارد. شاید درصورتی که مشخصات فنی این دو کنسول را با یکدیگر مقایسه کنید، متوجه تفاوت خاصی نشوید؛ اما در عمل Xbox One X قوی‌تر عمل می‌کند. مدل One S از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند؛ اما این کار را با ارتقاء تصویر از Full HD انجام می‌دهد. این امر باعث می‌شود پیکسل‌های بیشتری ساخته شده و تصویر واضح‌تر و باکیفیت‌تری دریافت کنید؛ اما کیفیت واقعی 4K دریافت نمی‌کنید. این‌درحالیست که One X قدرت بیشتری در رندرکردن بازی‌ها دارد که باعث می‌شود تصویر بسیار بهتری از One S دریافت کنید.

طراحی

ابعاد این کنسول 13 × 31 × 47 سانتی‌متر است و وزن آن به 5.6 کیلوگرم می‌رسد. رنگ بدنه و دسته‌ی همراهش مشکی بوده و لوگوی سفیدرنگ Xbox روی هر دو قطعه به چشم می‌خورد. سطوح روبه‌رویی و بالایی بدنه کاملاً صاف بوده و از جنس مقاومی طراحی شده‌اند. قسمت‌های کناری بدنه مشبک بوده و پشت دستگاه نیز حفره‌هایی برای تخلیه‌ی حرارت به چشم می‌خورد. قسمت پشتی بدنه شامل درگاه‌های ارتباطی است و فقط در قسمت جلویی یک عدد پورت USB قرار گرفته است. درمجموع طراحی آن در مقایسه با مدل‌های قبلی ساده‌تر است که باعث می‌شود به عنوان یک دستگاه دیجیتالی طراحی جذاب‌تری داشته باشد. دسته‌ی کنسول نیز طراحی ساده‌ای دارد و به غیر از رنگ، تفاوت خاصی با مدل قبلی ندارد.

سخت افزار

Xbox One X دارای 12 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 دارد؛ حافظه‌ای که پهنای باند آن برابر با ۳۲۶ گیگابایت در ثانیه است. این کنسول با فرکانس بالای پردازشگر گرافیکی خود، توان خروجی ۵ ترافلاپس قدرت را دارد. این سخت‌افزار قوی، به بازی‌سازها اجازه داده است تا ساخته‌های خودشان را قابلیت‌های جدیدی بروزرسانی کنند. برای مثال «فال‌آوت ۴» روی ایکس‌باکس وان ایکس با وضوح تصویر ۴K واقعی اجرا می‌شود یا «فورتزا ۷» کیفیت گرافیکی بالاتری را در عین داشتن وضوح تصویر بیشتر، روی ایکس‌باکس وان ایکس ارائه می‌دهد. همچنین حافظه‌ی Cache دستگاه 2.3 گیگاهرتز است. ظرفیت هارددیسک این مدل 1 ترابایت است و فضای کافی برای نصب و راه‌اندازی تعداد معقولی از بازی‌ها را فراهم می‌کند.

کنسول بازی xbox one x

برای استفاده از این کنسول نیاز نیست که حتما کاربران Xbox one X را به تلوزیون FULL HD یا 4K وصل کنند . این کنسول بازی خانگی از تلویزیون های 1080p هم پشتیبانی می کند. و روی تمامی نمایشگر ها بازی ها را با کیفیت چشم نوازی اجرا خواهد کرد .

قابلیت سوپرسمپلینگ (Supersampling) از دیگر توانمندی های گرافیکی و سخت افزاری کنسول قدرتمند مایکروسافت است که به کاربران ایکس باکس وان ایکس که از تلویزیون 4K استفاده نمی کنند از طریق تبدیل تصویر اجازه ی استفاده با وضوح بسیار مناسبی با جزئیات کم تری نسبت به تلویزیون های 4K دارای قابلیت HDR را می دهد .

همچنین این کسول بازی ها به طور کاملا ثابت با نرخ 60 فریم و بسیار بهینه تر از سایر برادرانش اجرا می کند ، اما باز هم این نرخ فریم در تلویزیون های قدیمی که 4K نیستند و یا از قابلیت HDR پشتیبانی نمی کنند مقداری کم تر می شود.

ایکس باکس وان X آخرین میان رده ی نسل هشتمی مایکروسافت است که ۴۰ درصد قوی تر از سایر کنسول های بازی موجود در این نسل  است و بازی‌ها را با رزولوشن 4K واقعی با رزولوشن !2160p به آسانی اجرا می کند و قابلیت های تنظیم رنگ بسیار جذابی به کاربران خود ارائه می دهد . قابلیت استریم 4K یکی دیگر از مهم ترین فناوری های Xbox one X می باشد .

کنترلر: بهبود یافته ی اصیل

کنترل ایکس باکس وان در ظاهر شبیه به کنترل ایکس باکس 360 است، اما در باطن تغییرات و بهبودهای بسیار زیادی در آن یافت می شود.

در میان این تغییرات ، می‌توان به فرم نرم‌تر کنترلر، کنترل‌کننده‌های آنالوگ از نوع بافت‌دار، پد جهت‌یابی چهارطرفه و همچنین دکمه‌های پشتی بازطراحی شده اشاره کرد. همچنین دو دکمه ی Start و Select که در دسته ی قدیمی تر ایکس باکس 360 به این شکل وجود داشتند ، جای خود را به دکمه های Menu و View واگذار کرده اند

اما در میان این تغییرات عمده در کنترلر ایکس باکس وان ، جالب توجه ترین آن ها تغییرات در موتور ویبره آن می باشد که کارکردی بسیار بهتر و قوی تری نسبت به گذشته دارد. این تغییر بسیار کاربردی این امکان را برای بازی سازان و توسعه دهندگان فراهم آورده تا بتوانند ، با توجه به نوع رویداد و اتفاق در فضای بازی میزان مشخصی از لرزش را در دسته ی کنسول ایجاد کنند تا فضاسازی مناسب تری برای بازی های خود داشته باشند .

مایکروسافت ، نسخه ی جدید تری از کنترلر ایکس باکس وان در ژوئن سال ۲۰۱۵ عرضه کرد ، که ورودی ۳.۵ میلی‌متری جک هدفون را در کنار برخی از تغییرات جزئی به این دسته اضافه کرد.

همچنین کنترلر ایکس باکس وان یک پورت میکرو USB دارد که به شما اجازه می‌دهد بدون استفاده از باتری، از آن استفاده کنید. کاربران می توانند از طریق نصب درایورهای مخصوص و لازم از کنترلر ایکس باکس وان در ویندوز 7 به بالا در رایانه های شخصی خود استفاده کنند .

کنسول بازی xbox one x

حافظه

کنسول XBOX ONE X در ظرفیت‌ ۱ ترابایتی در بازار عرضه شده است ، که این نسخه به خوبی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت .

ساختار سخت افزاری ایکس باکس وان ایکس طوری طراحی شده است که هارد درایو آن قابلیت تعویض توسط کاربر معمولی را ندارد و برای ارتقای ظرفیت هارد Xbox One X می بایست به تعمیرکاران متخصص مراجعه کرد .

نرم افزار ، سیستم عامل و بخش آنلاین

مایکروسافت در ایکس باکس وان دو سیستم عامل طراحی کرده است تا در کنار لذت بردن از بازی های مورد علاقه ی خود ، کاربر بتواند از این کنسول نسل هشتمی به عنوان یک مالتی مدیای قدرتمند استفاده کند .

به طوری که یک سیستم عامل فضایی است برای اجرای بازی ها و سیستم عامل دوم برای انجام فعالیت هایی مثل مرورگر ،‌ پخش فیلم و موسیقی و… تعبیه شده است .

که این سیستم عامل دوم ، بر اساس ویندوز 10 طراحی شده است و کارکردی بسیار نزدیک به فضای رایانه های شخصی دارد. تفکیک فعالیت های مختلف و اجرای آن ها از طریق هر کدام از سیستم عامل های مذکور موجب بهبود پردازش این فعالیت ها شده است .

از نکات دیگر می توان به حالت مالتی تسکینگ اشاره کرد که به کاربران این اجازه را می دهد که در ایکس باکس وان ، از انجام فعالیت های مختلف به صورت همزمان از طریق تقسیم آن ها روی صفحه لذت ببرند.

ایکس باکس وان در حال حاضر از ویژگی اپلیکیشن‌های همگام با Universal Windows Platform پشتیبانی کرده و اجرا آن ها را برای کاربران ممکن ساخته است .فضای رابط کاربری ایکس باکس وان براساس ویندوز 8 به صورت مترو کد نویسی شده بود؛ اما در سال 2015 بود که مایکروسافت با انتشار آپدیت جدید ، آن را دستخوش تغییرات عمده ایی کرد .

بخش های Home، Community و Store در داشبورد اصلی کنسول قرار دارند که با زدن یک دکمه، سایدباری برای کمک و راهنمایی شما به نمایش درخواهد آمد.

در ایکس باکس وان شما می توانید چهار برنامه را به صورت همزمان باز نگه دارید و از هر یک به صورت جداگانه استفاده کنید. البته گفتنی نماند که از میان این فعالیت های در حال اجرا تنها یک بازی می تواند در پس زمینه کنسول باز بماند.

از سایر تغییرات در ایکس باکس وان ، می تواند به استفاده ی آسان تر از کینکت و گشت و گذار راحت تر در محیط رابط کاربری این کنسول و همچنین بهبود در اجرای پیام های صوتی دستگاه اشاره کرد .

کنسول بازی xbox one x

درگاه ارتباطی

با استفاده از درگاه‌های HDMI این محصول می‌توانید آن را به تلویزیون متصل کنید. این درگاه‌ها قابلیت انتقال تصویر را با سرعت و کیفیتی بسیار خوب ممکن می‌سازند. سه عدد پورت USB 3.0 این محصول نیز باعث می‌شود برای اتصال لوازم جانبی یا انتقال فایل‌های خود به کنسول محدودیتی نداشته باشید. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، یکی از این درگاه‌ها در قسمت جلویی و دو پورت دیگر پشت بدنه قرار گرفته‌اند. درگاه IR این کنسول می‌تواند با اتصال به تجهیزات سینمای خانگی آن‌ها را کنترل کند. این درگاه با استفاده از حسگر مادون‌قرمز طراحی شده است و عملکردی مانند یک ریموت‌کنترل را ارائه می‌کند. یک عدد خروجی صوتی SPDIF برای این کنسول در نظر گرفته شده است تا کاربرانی که کیفیت صدای بهتری نیاز دارند، بتوانند کنسول را به سیستم صوتی خانگی خود متصل کنند. درگاه LAN این کنسول نیز برای اتصال به اینترنت تعبیه شده است. می‌توانید برای این کار از اتصال بی‌سیم Wi-Fi هم استفاده کنید.

دیدگاه‌ها

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “کنسول بازی xbox one x” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قیمت
طراحی ظاهری
وزن
مشخصات فنی

تمام مشخصات

نوع کنسول

اسلیم

تعداد دسته

2 عدد

وزن

3800 گرم

ابعاد

61 × 241 × 299 میلیمتر

پردازشگر CPU

پردازنده دارای 8 هسته‌ AMD‌ سفارشی جگوار دارای فرکانس 2.3 گیگاهرتز

پردازشگر گرافیک GPU

استفاده از معماری پولاریس AMD دارای فرکانس کاری 1172 مگاهرتز _قابلیت پشتیبانی دایرکت ایکس 12

سال ساخت

2017

خروجی تصویر

4 K HDR

خروجی صدا

اپتیکال

هارد دیسک

دارد

ظرفیت هارد دیسک

1 ترابایت

بلوتوث

دارد

گرید(کارکرد)

شبکه بی سیم Wi-Fi

دارد

پورت شبکه Ethernet

دارد

درایو نوری

Blu-ray / DVD-ROM

برند

MICROSOFT

رنگ

مشکی

تعداد پورت USB 2.0

0

تعداد پورت USB 3.2

3 عدد

تعداد پورت USB Type-C

ندارد