سرفیس لپ تاپ 5 مایکروسافت (Surface Laptop 5)

مشخصات کلی سرفیس لپ تاپ 5

  • سال معرفی : 2022
  • گرید(کارکرد) : لپ تاپ استوک
  • پردازنده : core I5-1235U یا core I7-1255U
  • حافظه ذخیره سازی داخلی : 256،512 گیگابایت SSD
  • حافظه RAM : رم 16‌ یا 8 گیگابایت
  • حافظه و مدل گرافیک انبرد : Intel Iris Xe Graphics
  • کیفیت و اندازه صفحه نمایش : .13.5 اینچ 2K لمسی
  • باتری :  سه تا پنج ساعت کاری
  • مناسب کاربری : دانش اموزی، عمومی و مالتی مدیا ،مناسب کار های خانگی،اداری  و …
برند: MICROSOFT

بعضی از لپ تاپ ها توسط شرکت سازنده با چند نوع مشخصات ارائه می شوند.
برای خرید این لپ تاپ ویژگی های زیر را انتحاب کنید.

بعد از انتخاب موارد زیر قیمت این مدل لپ تاپ با ویژگی های موجود نمایش داده می شود.

در حال حاضر این محصول در انبار موجود نیست و در دسترس نمی باشد.

بررسی اجمالی سرفیس لپ تاپ 5 مایکروسافت

سرفیس لپ تاپ 5 مایکروسافت از زیبایی و طراحی جذابی برخوردار است، با بدنه‌ای کاملاً فلزی و طراحی مینیمالیستی که چشم هر فردی را به سوی خود جلب می‌کند. اما در مقایسه با نسخه‌های گذشته از این سری، اختلافات ظاهری چندانی ندارد. یکی از نقاطی که می‌تواند زیبایی این لپ‌تاپ را کمی تخریب کند، حاشیه نسبتاً ضخیم اطراف نمایشگر آن است. این موضوع می‌توانست بهبود یابد و به سرفیس لپ تاپ ۵ کمک کند تا در مقابل رقبای خود در بازار بهتر عمل کند.

این لپ‌تاپ در دو مدل ۱۳.۵ اینچی و ۱۵ اینچی ارائه می‌شود و در چهار رنگ مختلف، شامل مشکی، نقره‌ای، خاکستری و رز گلد، موجود است. نسخه نقره‌ای با پوشش داخلی چرم آلکانتارا ارائه می‌شود، اما نسخه‌های دیگر دارای بدنه داخلی فلزی هستند و به نظر ما انتخاب بهتری به شمار می‌آیند. چرم آلکانتارا نیاز به مراقبت ویژه دارد و پس از مدتی ممکن است ظاهر زیبایی خود را از دست دهد.

پنل پشتی سرفیس لپ تاپ ۵ تنها دارای لوگوی براق و آینه‌ای مایکروسافت است. لولای نمایشگر نیز بسیار نرم و روان است و پس از تنظیم، به‌خوبی در برابر لرزش مقاومت می‌کند. وزن این لپ‌تاپ تنها ۱.۳ کیلوگرم است که آن را به یک لپ‌تاپ بسیار قابل حمل تبدیل کرده و می‌توانید آن را به راحتی همراه خود داشته باشید. اما لازم به ذکر است که در بازار اولترابوک‌هایی با طراحی‌های مدرن‌تر و سبک‌تر نیز موجود هستند.

کیبورد سرفیس لپ تاپ ۵ با فاصله مناسب بین کلیدها و ابعاد نسبتاً بزرگی از تایپ کاربر را آسان می‌کند. این کیبورد دارای فیدبک خوبی است و حس کلیک کردن زیر انگشتان شما جالب است. با این حال، حرکت کلیدها کمی کوتاه است که ممکن است برای تایپ کاربرانی که به تایپ درازمدت علاقه دارند، آزاردهنده باشد. همچنین سطح کلیدها کمی نرم است و با فشار کمی به داخل فرو می‌رود. بک‌لایت کیبورد نیز نور کمی دارد و تنها در شرایط تاریک کامل قابل مشاهده است.

بررسی مشخصات فنی سرفیس لپ تاپ 5

  • پردازنده:

این دستگاه با پردازنده‌های Intel Core i5 و i7 و یا پردازنده‌های AMD Ryzen 5 و Ryzen 7 ارائه می‌شود.

  •  RAM:

معمولاً دارای 8 یا 16 گیگابایت حافظه RAM است.

  • هارد داخلی:

انتخابی از 128 گیگابایت تا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD.

  • کارت گرافیک:

ممکن است دارای گرافیک مجزا یا گرافیک مدل‌های داخلی باشد.

بررسی طراحی ظاهری و صفحه نمایش سرفیس لپ تاپ 5 مایکروسافت

سرفیس لپ‌تاپ 5 از مایکروسافت یک نمایشگر با ویژگی‌های جالب ارائه می‌دهد. این نمایشگر از نسبت تصویر 3:2 استفاده می‌کند که به کاربران تجربه تماشای عمودی بیشتری را ارائه می‌دهد و برای مشاهده اسناد و محتوای مشابه بسیار مناسب است. وضوح تصویر این نمایشگر 2496×1664 پیکسل است و از ویژگی‌های لمسی و پشتیبانی از قلم استفاده می‌کند.

نمایشگر سرفیس لپ‌تاپ 5 به درخشندگی نسبی دارد و می‌تواند تا 420 نیت نور در محتوای HDR ارائه دهد و برای محتوای غیر HDR نیز حدود 392 نیت نگه دارد. این نمایشگر همچنین می‌تواند مقادیر نوری به حداقل 0.32 نیت در محیط‌های کم نور را نمایش دهد و نسبت کنتراست بهتری نسبت به صفحه‌های نمایش IPS معمولی ارائه می‌دهد.

از آنجا که این لپ‌تاپ از فناوری Dolby Vision IQ پشتیبانی می‌کند که نور محیط را در نظر می‌گیرد و تصویر را بهینه می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد که لپ‌تاپ از HDR در سراسر سیستم پشتیبانی کند. این مشکل به آن اشکال می‌دهد که برخی سرویس‌ها، از جمله یوتیوب، این لپ‌تاپ را با قابلیت HDR تشخیص نمی‌دهند. اگرچه نمایشگر قابلیت نمایش تصاویر با جزئیات بالا و رنگ‌های جذاب را دارد، اما اگر به عنوان یک نمایشگر HDR واقعی شناخته می‌شد، تصاویر بهتری (اگرچه نه دقیق‌تر) ارائه می‌داد.

نمایشگر این لپ‌تاپ با نرخ تازه‌سازی معمولی 60 هرتز کار می‌کند. یکی از مشکلات این لپ‌تاپ وب‌کم آن است که از رزولوشن 720p استفاده می‌کند در حالی که تقریباً همه لپ‌تاپ‌های پریمیوم امروزی از وب‌کم 1080p استفاده می‌کنند. با این حال، مایکروسافت از یک سنسور اختصاصی برای جدا کردن وب‌کم از دوربین IR استفاده می‌کند که باید کیفیت بهتری را ارائه دهد. اما مشکل اینجاست که برند سرفیس حاشیه‌های بسیار باریکی را ارائه می‌دهد که در آن نمی‌توان وب‌کم بهتری را مانند دیگر لپ‌تاپ‌ها جای داد.

بررسی پورت های لپ تاپ رفیس مایکروسافت 5

پورت USB-C یکی از پورت‌های اصلی سرفیس لپ‌تاپ 5 است. پورت USB-C از امکانات اتصال و انتقال داده با سرعت بالا و اتصال به دستگاه‌های متعددی مثل مانیتورها، دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی، و شارژرهای USB-C پشتیبانی می‌کند.

پورت USB-A نیز در سرفیس لپ‌تاپ 5 وجود دارد. این پورت به شما امکان اتصال به دستگاه‌های USB از جمله موس، کیبورد، پرینتر، و دیگر وسایل جانبی را می‌دهد.

پورت Surface Connect یک پورت منحصر به فرد مایکروسافت برای اتصال به شارژر اصلی و دیگر لوازم جانبی مایکروسافت می‌باشد. این پورت امکان انتقال برق و اطلاعات را فراهم می‌کند.

پورت هدفون 3.5 میلی‌متری برای اتصال هدفون‌ها و اسپیکرها با پورت 3.5 میلی‌متری استفاده می‌شود.

پورت HDMI برای اتصال به تلویزیون‌ها و مانیتورها با استفاده از کابل HDMI پشتیبانی می‌کنند.

سخن پایانی

سرفیس لپ تاپ 5 یک دستگاه فوق‌العاده با ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشد، اما با توجه به قیمت آن در سال 2022، ممکن است برخی کاربران به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر باشند. در این بررسی، ویژگی‌ها و مزایای سرفیس لپ‌تاپ 5 به همراه مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌ها بررسی می‌شود.

یکی از ویژگی‌های ممتاز سرفیس لپ‌تاپ 5 عمر باتری عالی آن است. این لپ‌تاپ قادر به تأمین عمر باتری بلندی در مقایسه با رقبای خود می‌باشد. نمایشگر 3:2 نیز یک ویژگی مهم است که کاربران مبتدی و حرفه‌ای از آن لذت می‌برند. اما با این وجود، با توجه به قیمت بازار در سال 2022، سرفیس لپ‌تاپ 5 به نظر می‌رسد که ارزش ارزان‌تری نسبت به عملکرد و ویژگی‌های آن ارائه نمی‌دهد.

به عنوان مثال، مک‌بوک ایر M1 از جمله رقبای جدی برای سرفیس لپ‌تاپ 5 است. این مک‌بوک، با عملکرد سریع‌تر و عمر باتری بهتر، اغلب با قیمتی کمتر از این لپ تاپ عرضه می‌شود. همچنین، لپ‌تاپ‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند جایگزینی مقرون به‌صرفه‌تر برای سرفیس لپ‌تاپ 5 باشند، به عنوان مثال Dell XPS 13 و HP Envy x360 13.

واقعیت این است که حتی با وجود وجود مدل‌های AMD در خط تولید سرفیس لپ‌تاپ 5، این لپ‌تاپ به نظر می‌آید که چندین سال از عمر خود گذشته است. برخی کاربران ممکن است به دنبال یک دستگاه با امکانات به‌روزتر و قیمت مناسب‌تر باشند. این مسئله ممکن است برای افرادی که به دنبال یک لپ‌تاپ با قابلیت‌های حرفه‌ای هستند، مهم باشد.

دیدگاه‌ها

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “سرفیس لپ تاپ 5 مایکروسافت (Surface Laptop 5)” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قیمت
طراحی ظاهری
وزن
مشخصات فنی

تمام مشخصات

مشخصات عمومی

گرید(کارکرد)

استوک

کاربری لپ تاپ

داشجویی , اداری , برنامه نویسی , ترید , حسابداری , خانگی , عمومی

سری لپ تاپ

surface laptop

رنگ

طلای , مشکی

برند

MICROSOFT

پردازنده

سری پردازنده

Core i5 , Core i7

سازنده پردازنده

Intel

مدل پردازنده تمام پردازنده های این مدل لپ تاپ (بعضی از مدل های لپ تاپ با چندین نوع پردازنده معرفی می شوند)

Intel® Core™ i5-1235U , Intel® Core™ i7-1255U

نسل پردازنده

12

رم

قابلیت ارتقاء ram

ندارد

نوع حافظه RAM

LPDDR۵X

ظرفیت RAM

16 گیگابایت , 32 گیگابایت , 8 گیگابایت

حافطه داخلی

ظرفیت HARD

256 گیگابایت , 512 گیگابایت , یک ترابایت | 1TB

نوع فناوری حافظه داخلی Hard ها به دو نوع hdd و ssd تقسیم میشوند. هارد های ssd نسبت به هارد های hdd سرعت بسیار بالاتری دارند.

SSD

مشخصات حافظه داخلی

M.2 , هارد NVMe SSD

قابلیت ارتقاء hard

ندارد

گرافیک

مدل گرافیک یک پارچه

Intel Iris Xe Graphics

حافظه کلی کارت گرافیک

1 گیکابایت INTEL

اتصلات و پورت ها

قابلیت پشتیبانی از سیم کارت

دارد

شبکه بی سیم Wi-Fi

دارد

پورت Thunderbolt

دارد

پورت شبکه Ethernet

ندارد

پورت HDMI

ندارد

تعداد پورت USB Type-C

1 عدد

وبکم

دارد , کیفیت ۷۲۰ پیکسل

صفحه نمایش

صفحه نمایش لمسی

دارد

اندازه صفحه نمایش

13.5 اینچ , 15.0 اینچ

دقت صفحه نمایش

2K|2048×1080

سایر ویژگی ها

کیبورد با نور پس زمینه

دارد

قابلیت پشتیبانی از سیم کارت

دارد

مشخصات اسپیکر

بلندگوهای Omnisonic® با Dolby® Atmos™

سیستم عامل

microsoft Windows 11

نوع باتری

لتیومی حداکثر تا 7 ساعت

اقلام همراه لپ تاپ

شارژر , کابل برق