راهنمای لپ تاپ

بررسی کارت گرافیک های مخصوص گیم و بازی

کارت گرافیک

برای کسانی که علاقه زیادی به بازی های کامپیوتری دارند و یا این که از نرم افزارهای گرافیکی و یا پریمیر پرو استفاده می کنند، کارت گرافیک اهمیت زیادی دارد که نقش قلب سیستم را بازی می کند. به همین دلیل آن ها باید کارت گرافیک قوی انتخاب کنند تا بتواند نیازهای آن ها را پاسخ دهد. اگر کارت گرافیک ضعیف باشد تجربه خوبی به شما از بازی کردن با PC را نمی دهد و آن ها را اجرا نمی کند.

در این مقاله قصد داریم کارت گرافیک های با کیفیت جدید مخصوص بازی و انجام کارهای گرافیکی را به شما معرفی کنیم.

 

  1. کارت گرافیک GeForce RTX 4090

بهترین فناوری ها به سراغ کارت گرافیک RXT 4090 می روند. این کارت گرافیک توانایی بالایی دارد و توانسته است خودش را بهتر از نسل های قدیمی نشان دهد. کارت گرافیک RTX 4090 نه تنها بازی ها را به صورت 4K اجرا می کند، بلکه Ray Tracing را نیز بهبود داده است. این کارت گرافیک تا حدود زیادی خیلی بهتر از RTXTi 3090 بوده و تنظیمات Rasterization خیلی بهتری دانست. در کشور ما کارت گرافیک RXT 4090 قیمت نسبتا بالایی دارد و یکی از بهترین ها برای اجرای هر بازی محسوب می شود.

بررسی کارت گرافیک های مخصوص گیم و بازی

 

  1. RTX 4080

کارت گرافیک RTX 4080 یکی دیگرر از بهترین کارت گرافیک ها در دنیای بازی و گرافیک محسوب می شود که هسته و پهنای باند مناسب تری به نسبت 4090 دارد. همین طور این کارت گرافیت دارای 8 گیگابایت حافظه ویدیویی کم تر است و سخت افزار آن ها کیفیت زیادی دارد. این کارت گرافیک توانسته است بهتر از نمونه های قدیمی ظاهر شود و در بازی هایی که DLSS 3 دارند، بهتر عمل می کند. کارت گرافیک RTX 4080 نرخ فریم بدون رهگیری پرتو 90 فریم بر ثانیه دارد، در صورتی که با رهگیری پرتو حدودا 37 فریم بر ثانیه است.

بررسی کارت گرافیک های مخصوص گیم و بازی

 

  1. RTX 4070Ti

این کارت گرافیک به نسبت دو مدل گفته شده کمی ضعیف تر است؛ اما قدرت پشتیبانی خوبی از بازی های 4k دارد. این کات گرافیت با توجه به فناوری های Frame Generation می تواند بیشتر بازی ها را ساپورت کند؛ اما اگر شما قصد دارید تا یک کارت گرافیک همه جانبه داشته باشید، دو مدل بالا به نسبت 4070ti بهتر خواهند بود.

 

  1. RX 6900 XT

پس از بررسی بهترین کارت گرافیک های مخصوص بازی در سری RTX، یک سری مدل های ارزان تر از آن به شما معرفی می کنیم که برای انجام بازی های 4K گزینه مناسبی هستند. کارت گرافیکی RX 6900 XT دارای حافظه 16 گیگابایتی GDDR6 می باشد و پهنای باند 512 گیگابایت بر ثانیه دارد و هسته آن به تعداد 5120 Streamاست که از نظر قیمت حدودا 25 درصد ارزان تر از نسخه های 10 گیگابایتی RTX 3080 می باشد؛ اما تفاوت خیلی زیادی از لحاظ اجرای بازی با تنظیمات عادی ندارد و شما می توانید از آن به خوبی استفاده کنید.

 

بررسی کارت گرافیک های مخصوص گیم و بازی

  1. RX 6800 XT

اگر به دنبال یک کارت حافظه سریع هستید ما به شما این محصول را پیشنهاد می دهیم. کارت گرافیک RX 6800 XT تمامی بازی ها را با وضوح 4K اجرا می کنند و از معماری Nvidia پشتیبانی کرده و هماهنگی خوبی با آن دارد. همین طور این کارت حافظه دارای 10 گیگابایت حافظه سریع تر GDDR6X است که برای پیاده سازی بیشتر کارهای گرافیکی قابل قبلو است. همین طور از رهگیری پرتو پشتیبانی کرده، هر چند به اندازه فناوری جدید در این زمینه قوی نیست. اما با روشن نمودن ردیاب اشعه میزان فریم کاهش پیدا می کند.

این کارت حافظه علاوه بر اجرای بازی در پیاده کردن نرم افزارهایی مانند پریمیر، 3 دی مکس و بلندر به خوبی عمل می کند و تنظیمات بهتری به شما می دهد.

 

بررسی کارت گرافیک های مخصوص گیم و بازی

 

  1. RX 6800

کارت حافظه AMD Radeon ارزان ترین کارت حافظه سری 6000 هزار amd است که از حدودا 60 واحد محاسبه گر استفاده می کند که در در فرکانس بازی 1815 عملکرد بالایی دارند. کارت گرافیک رادئون دارای پهنای باند 512 گیگیابات است و برای بازی های 1440p با تنظیمات بدون رهگیری پرتو خیلی خوب عمل می کند. این کارت حافظه از نظر قیمت تقریبا هم رده RTX 3060i می باشد، اما هسته 3840  7 نانومتری دارد. این کارت حافظه میانگین فریم آن بدون رهگیری پرتو 93 فریم بر ثانیه است و با رهگیری پرتو حدودا 26 فریم بر ثانیه می باشد. اگر شما به دنبال یک کارت حافظه گرافیکی نسبتا مناسب با قیمت خوب هستید، این محصول گزینه مناسبی برای شما می باشد.

 

 

نکات مهم در انتخاب کارت گرافیک

چند نمونه از بهترین کارت گرافیک های جدید برای بازی و اجرای کارهای گرافیکی را معرفی کرده ایم. اما باید بدانید که بری انتخاب کارت های گرافیکی یک سری موارد اهمیت دارد که اگر به آن ها توجه کنید، می توانید بهترین کارت گرافیک را با قیمت خیلی مناسب تر تهیه کنید که عبارتند از:

  • کارت گرافیک با توجه به کاربری اعم از وضوح تصویر، چند رسانه ای، گیمینگ و فریم دهی
  • فناوری های پشتیبانی
  • میزان مصرف انرژی
  • حرارت تولید شده
  • خنک کننده های موجود
  • کانکتور تغذیه
  • بودجه و هزینه مد نظر

 

پاسخ به سوالات متداول

1)کارت گرافیکها چطور کار می کنند؟ کارت گرافیک ها دارای پردازنده گرافیکی یا همان GPU هستند که برای پردازش نمودن تصاویر استفاده می کنند. CPU نوعی مدار متجمع محسوب می شود که برای پردازش سریع اطلاعات گرافیکی به کار می رود.

 

2)چطور کارت گرافیک برای گیم و بازی انتخاب کنم؟ قبل از خرید به رزولوشن صفحه، نرم فریم، کیفیت و حافظه کارت گرافیک توجه کنید.

 

3)چطور کارت گرافیک را به روز کنم؟ برای به روز رسانی درایور کارت خود ابتدا به وب سایت تولید کننده کارت مراجعه کرده، با پیدا کردن مدل، آخرین درایو را دانلود و نصب نمایید.

4) بهترین گزینه در زمینه خرید کارت های گرافیک گیم چیست؟ بودجه مناسب تهیه کرده و بهترین کارت گرافیک موجود در بازار را تهیه کنید تا از هیچ نظری دچار مشکل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.